Spotrepair is de nieuwste methode om kleine beschadigingen snel, goedkoop en professioneel te repareren. Bovendien is het voordelig en milieuvriendelijk. In veel gevallen zijn de besparingen aanzienlijk. Waar vroeger voor bijvoorbeeld een kleine lakbeschadiging het noodzakelijlk was een compleet deel over te spuiten, kan nu vaak worden volstaan met plaatselijk bijspuiten.
Bij spotrepair worden op auto's drie zondes gehanteerd:
Spotrepairs in de laatste zone zijn nooit een probleem, en ook in de B-zone kan in principe overal een spotrepair worden verricht, mits op één plaats per paneel. Voor metallickleuren als zilver, brons en lichtblauw blijft het werk in de B-zone echter beperkt tot ‘randjes en kantjes’. Als maximale grootte van de totale reparatie – dus niet van de beschadiging zelf! – wordt over het algemeen een A4′tje gehanteerd.
In het zicht liggende delen als motorkap en dak kunnen wij niet volgens de spotrepair-methode behandelen. Op deze plaatsen zal de reparatie zichtbaar blijven omdat er niet zonder licht kleurverschil gespoten kan worden.
“Specialisten in het vak verleggen telkens hun grenzen”.
Maar een spotrepair midden op de motorkap van een zilvergrijze auto, dat kan echt niet. In deze gevallen is het beter op toch de hele motorkap te spuiten, zodat er geen kleurverschil is te zien. Maar ook dat kunnen wij voor u uitvoeren.